Ads 468x60px

İNVERT ŞURUP YAPIMI

Dün akşam buradaki arılarım için invert şurup hazırladım.
2.25 lt lik suya 1.75 kg şeker ve bir çay kaşığı krem tartar kullanarak yaptım
İlk önce suyu kaynattım kaynayan suya şekeri ilave ettim ve karıştırmaya başladım
Karışım kaynamaya başlayınca bir çay kaşığı krem tartarı ilave ettim ve krem tartarı attıktan
Sonra yaklaşık 20 dakika kısık ateşte kaynattım devamlı karıştırdım yanma, dibi tutma ihtimaline karşı ve sonra soğumaya bırakıp şişelere doldurdum. Yaklaşık 3 kg invert şurup elde ettim yaptığım masraf yaklaşık 5 lira bir invert şurubun kilosu bana (kilosu diyorum çünkü tarttım ) 1,67 liraya geldi litre olarak ta üç aşa beş yukarı aynı eder diyelim ki 2.5 lt gelmiş olsa litresi 2 liraya gelmiş olacak her neyse buradan şuraya varacağım. Kendi işini kendin gör kimseye muhtaç olma.
Başıma gelen bir hadiseden sonra ‘yahu dedim elinde malzemen var git kendin hazırla kendi yemini…’
Olayda şu;
Bir arıcı abimiz ‘bende kek var vereyim’ demişti. Bende getir abi ‘ne kadarsa vereyim parasını’ dedim. O da sağ olsun ben para söylemem dedi. Ben de ‘internette araştırdım en kral kekin kilosu 5 tl’ dedim. Abiye 5 lira verdim. Azımsadı herhalde ‘ya benim kekin içerisinde şu ilaç var şu kadar bal var...’ iyide bi fiyat söyle o da yok. Artık aklından 10 lira 20 lira falan mı geçiriyor kim bilir...
Verdim 5 lirayı üç beş gün sonra kek geldi.
Kek küçücük bir paketti. Böyle şey yapmayı pek sevmem insanlara güvenmek gerektiğine inanırım ama eve giderken bakkalda tarttım tam 680 gram geldi. Yani kekin kilosu bana 7,5 liraya falan geldi el insaf gerçekten el insaf, yapılan alışverişlerde kul hakkına riayet etmek gerekir. eğer kilosu 5 lira 1 kuruş dese almazdım. Parasında değilim oturur 10 liralık 20 liralık yemek ısmarlarım ama alış veriş yapıyorsak eğer, işin kaidelerine uymak zorundasındır. karşındakini kandırmayacaksın. Kandırılma hissi kadar kötü bir his yoktur. Sustuğum için beni kandırdıklarını sananlar aslında kendilerini kandırmaktalar. Benim bir insana verebileceğim en büyük ceza o insanın benim gözümden düşmesidir. Kimseye düşmanlık ya da kötülük yapmam, beni aldatan, kandıran beni kaybetmekle en büyük kötülüğü kendisine yapmış olur.
Ve bugüne kadar beni kandıranların hepsini Allah a havale ediyorum.

“ALDATAN ALDANIR…”

3 yorum:

itayah dedi ki...

Keki kendin yap kilosu 2,5 liranın altında mal olur.Ben devamlı kendim yapmaktayım.

itayah dedi ki...

Mustafa Kardeşim;Yazının bir tanesini Facebook Arıcı-07 Grubunda yayınladım.Facebook adresini bilsem arkadaş olarak ekleyecektim.Sizleride aramızda görmekten mutluluk duyarım.
http://www.facebook.com/index.php?lh=bcb54d4b76ca75ab4cd411099509e23f&#!/home.php?sk=group_139291862792513&ap=1
Hayati İNAL-Arıcı 07

Mustafa Doğan dedi ki...

teşekkür ederim.
ben buldum ve ekledim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...