Ads 468x60px

19 Ekim 2010 Salı

BU SENEKİ İLK HASADIM

     Arılarımdan üç tanesini arkadaşımın arılarıyla birlikte muğlaya göndermiştim. Saolsunlar üç kovandan sağdıkları balı getirmişler.
   
     Geçen seneye nazaran yarı yarıya düşme var. Tabi kolonilerimde çok güçlü gitmediler. Geçen sene olduğu gibi bu senede sanırım kendi ballarından takviye yaptılar.

     Bu arada, arıcılığa başlamamda ve devam ettirmemde bana çok ama çok büyük faydaları katkıları olduğu için; değerli kardeşim Hasan Genç'e ve babası değerli abim Mevlüt Genç'e çok çok teşekkür ediyorum. Allah onlardan razı olsun. Geçen sene başlamış olduğum arıcılık serüvenimde maddi ve manevi olarak çok ama çok iyiliklerini gördüm.

    Bakalım 15 ya da 20 gün sonra bir sağımdaha olur mu? olmaz mı? Orasını Allah bilir... Eğer Rabbim izin verirse bir sağımdaha yapabilirler.

   Bu iki buçuk sene zarfında arıcılık konusunda epey yol katettiğimi düşünüyorum. Uygulamada belki bir çok şeyi henüz yapmadım ama, teoride bilgi birikimim baya iyi. Bu bilgi biriminde takip ettiğim blogların ve tabi Hasan kardeşimin çok ama çok katkısı var. Nasip olursa bu bilgi birikimlerim doğrultusunda önümüzdeki sene beş kovan arımı gerekirse beş kovanda bırakıp onları güçlendirme yoluna gideceğim. Daha öncede bahsetmiştim işin özü; 'güçlü koloni'. Güçlü koloni ile çalışmak ve memlektimizdeki nektar akımından faydalanmak istiyorum. Burdaki kiraz çiçeklerinden, ıhlamur çiçeğinden ve daha bir sürü nektar kaynağından gelecek balı almayı düşünüyorum. Tabi bu da; güçlü koloni ile mümkün olacak. Muğlaya göndereceğim zamanda full göndermeyi, mümkün olursa katlı göndermeyi düşünüyorum. Tabi bu arada tüm arılarımı kaniyol yapmayı, kendim için ve eş dost için ana üretmeyi düşünüyorum.

    Ana arı üretmek için gerekli malzemeyi kendi imkanlarımla yapmaya çalışmıştım. Hatta Hasan kardeşimle bu iş için baya uğraşmıştık. Bakalım önümüzdeki sene becerebilecekmiyiz.

    Her zaman dediğim gibi bir şeyler yapmak lazım. Dün gelen, çam balım beni çok memnun etti Allah bereket versin. Rabbim tüm arıcı kardeşlerimizin emeğini zai etmesin. Bol bereket ve hayırlar versin.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...