Ads 468x60px

15 Temmuz 2009 Çarşamba

İLGİNÇ BİR OLAY...


Bloğuma, ilginç bir olayı sizlerle paylaşarak başlamak istiyorum. Arıcılığa bu sene başladım ve başlayalı 3 ay oluyor.Satın aldığım 2 kovanı bölerek 4 kovan yaptık. İlginç olaysa şu; 4. kovanım pislemişti bende arıları arılığımdan yaklaşık 500 m uzağa silkelemiştim. Yalancı ana yumurtladığından ağır olacak ve fazla uçamayıp orada kalacak, yalancı anadan kovanı kurtarmış olacaktım. Pisleyen kovana az arı gelince bende bu kovanı iptal edip arıları diğer kovanlarıma dağıttım. Arılarımı silkeleyi 15 gün oluyor. Birkaç gün önce annem beni aradı ve oğul tuttuklarını söyledi. oğulu tuttukları yer benim arıyı silkelediğim yerin hemen tepesinde bulunan erik dalları. Arı dala salkım yapmış hatta petek bile örmüştü. ben gittiğim de bizimkiler arıyı bir kova içine silkelemişlerdi. Anaarıyı aradım ve bulamadım. Arıları orada görünce benim pisleyen kovanın arıları dedim. Ama arıcı bir arkadaşım "senin silkelediğin kovanın arıları çoktan gittikleri yere gitmiştir. Bu oğuldur." dedi. Bunların benim silkelediğim arılar olduğunu düşünüyorum. Çevrede başka arıcıda yok, oğul gelip te bahçeyi bulsun; üstelik benim arıları silkelediğim yerin hemen üstüne konsun. Çok ilginç! Böyle bir olay olabilir mi? pislemiş bir arı silkelendiği yerede ağacın üstüne salkım yapıp petek örer mi? Yada uzaklardan gelen bir oğul tevafuk edip tamda o raya mı kondu? Evet zamanla tecrübe kazanacağız bu soruların cevabını bi arıcı abimiz söyliyecek yada kendim uğraşa uğraşa bulacağım...

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...