Ads 468x60px

24 Temmuz 2009 Cuma

ARICILIĞA NASIL BAŞLANIR


Arıcılığa nasıl başlanır? Arıcı nasıl olunur? Nereden başlamalıyım? Ne yapmalıyım? Arıcılığa başlamak için ne kadar para gerekir? Arıcılığın maliyeti nedir? Bu soruları uzatmak mümkün.
Benimde ilk önce merak ettiğim buydu. Uzun yıllardır arıcılığa başlamak istiyordum; nereden ne zaman başlanır bir türlü bilemiyordum. Sorduğum kişilerden de farklı farklı yanıtlar geliyor kafam karışıyordu. Bu yazımda, bu işe nasıl başlanırın cevabını bulma konusunda yeni başlayanlara ya da merak edenlere kendi hikâyemi anlatmak istiyorum. Hiç yoktan kafalarında bir fikir oluşur. Bu işin masrafı nedir kabataslak bir fiyat çıkarabilirler.
Aslında arıcılığa başlamanın maliyeti; vakit, nakit, yer, zaman, iklim, kişi ve birçok sebeple farklılık gösterir. Ben minimum masrafla bu işe başlama çabası içerisinde olduğum için, benim hikayem size bir ölçü olabilir. Bu güne kadar ki masraflarımı da kalem kalem yazdım. Masraf listesini de sizlerle paylaşacağım.
Ben arıcılığa Mayıs ayında başladım. Aslında geç sayılır; yeni başlayacak arkadaşlar daha erken başalmalrını mesela; Mart ayını tavsiye ederim. Kısaca ilkbahar başlamadan önce arılarını kovanlarını hazır etsinler ve bol bol kitap okusunlar.
Mayıs ayında iki tane arılı kovan satın aldım. İki kovanda güçlüydü yaklaşık onar çıtalı kovanlar. Bunlardan birkaç arılı çıta alarak bir kovan daha yaptık, yani böldük. Bu işe başlamak isteyen ya da meraklı olan kişiler bazı ifadeleri anlayamayabilirler, ama küçük bir internet araştırması veya bir arıcılık kitabından birçok terimi kavrayacaklardır.
İlkbahar döneminde arılar hızlı bir şekilde üreme faaliyetine giriyorlar anaarı yumurtluyor yavrular besleniyor vs. vs. arıları bu dönemde kolayca çoğaltmak mümkün, yani bir kovanı iki üç kovan yapabiliriz. Bazen on arılı çıtayı ikişer çıtasını birer kovana vererek de 5 kovan yapılabiliniyor. Gerisini siz hesap edin. Tabi burada bazı hususlar var ama onların konumuza alakası olmadığı için değinmiyorum.
Arılarım epey geliştiler ve bir bölme daha yaptık. 2 kovan arım 4 kovan oldu. İlk böldüğümüz kovanın ana arı ihtiyacını satın alarak giderdim. İkinci böldüğümüz kovanın ise günlük yumurtalı çıta transfer ederek kendi analarını kendilerinin üretmesini sağladık. Tabi bu arada arılarımın olduğu yere gidip gelme teşvik belemesi petek ördürme belemesi vs yaptık durduk. Varao gördük ilaç aldık derken baya bir masrafta bulunduk. İşte masraf listem. Her geçen gün bu liste kabarıyor. Arıların bize borcu çoğaldı. :)))
Şuan üç kovanım var birinci kovanım da 17 tane arılı çıta var diğer ikisinde 12 şer eğer bölmeye gitseydik 7 tane belki de daha fazla kovanım olurdu. Buna göre hesap edin. Arıcılık malzemesi konusun daha çok eksiğim var ama onları da ihtiyaç oldukça temin yoluna giderek kendimi fazla sıkıntıya sokmak istemiyorum.
Sonuç olarak bu benim hikayem. Yanlışlarım olmuş olabilir yanlış ifadelerim olmuş olabilir. Ama ben böyle başladım ve yaptığım masrafta bu… tabi arıcı ağabeylerimizin eklemek istedikleri olursa sevinirim. Bir de şu mesele var nakit olduktan sonra bu işe dört dörtlük başlamasını başaramayacak yok gibidir… :)))

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...