Ads 468x60px

27 Mayıs 2013 Pazartesi

Kütük içinden oğul arı alımı

 Sevgili takipçilerim. Bu cumartesi benim için baya bi yoğun geçti. Bir abimizin bahçesinde boş söğüt kütüğünün içine yuva yapmış arıyı almaya çalıştık.    İlk defa bir kütüğün içinden arı alıyorum. Bu yüzden çok büyük yanışlarım oldu. Bunu sizlerlede paylaşmak istiyorum.   Bir kütüğü üstten kestik. Böyle kesince içerisi talaş doldu. Yandan pasta dilimler gibi kesmek gerek. El sığacak kadar bi açıklık oluşturduktan sonra ise, petek petek keserek kovana nakletmek gerek.   Kovanın içine petekleri ...

koyduktan sonra resim ve video çektim. Bir müddet sonrada içinde kraliçe arıyı aradım ama göremedim. Bugün nasip olursa bi kontole gideceğiz.

   Tüm dostlarıma ve takipçilerime hayırlı günler diliyorum. Aman, siz siz olun böyle durumlarda ince hesaplar yapın ki arılar zai olmasın.
   Selam ve Dua ile...

(Sevgili dostlar belki yorumumları okumadan geçen olur diye Ali TÜRK  abin yorumunu buraya aktarıyorum ki, inşaallah faydası olur böyle durumlar için.
BloggerALİ TÜRK dedi ki...
Mustafa selamlar.
Bu tür aktarımlarda en az iki kişi çalışmalı, peteklerin çıtalara bağlanmasını tek başına yapmak çok zordur, zorda kalında düz bir yerde de yanlız yapılabilir, mesala kovan kapagı bu iş için uygundur.
Kesilmiş petekleri elinizle tutmanız oldukça zor, bu iş için ben genelde sır taragı kullanırım petege iki sır taragını batırdınızmı istediğiniz gibi birisi petegi tutar bir kişide bağlama işini yapar, sır taragı yoksa bu iş için çatal kullanılabilir.

Haberi okudum, videoyu izleyemedim.
Sağlıcakla kal.)

 




kütükten arı alımı ile mdoganaksehir

2 yorum:

  1. Mustafa selamlar.
    Bu tür aktarımlarda en az iki kişi çalışmalı, peteklerin çıtalara bağlanmasını tek başına yapmak çok zordur, zorda kalında düz bir yerde de yanlız yapılabilir, mesala kovan kapagı bu iş için uygundur.
    Kesilmiş petekleri elinizle tutmanız oldukça zor, bu iş için ben genelde sır taragı kullanırım petege iki sır taragını batırdınızmı istediğiniz gibi birisi petegi tutar bir kişide bağlama işini yapar, sır taragı yoksa bu iş için çatal kullanılabilir.

    Haberi okudum, videoyu izleyemedim.
    Sağlıcakla kal.

    YanıtlaSil
  2. Ali abi dün gittik kontrole anaarı geziniyodu.

    Çok şükür zaiyat verdimemişiz.

    Evet bu yorumunda çok önemli eğer böyle bi oğul almak zorunda kalan olursa bu dediklerinide dikkate aslın.

    yada yorumunu yazıya ekleyeyim ki millet faydalansın.

    Allah razı olsun abi teşekkürler verdiğin bilgiler için

    video bide youtubeden atacağım.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...