Ads 468x60px

20 Haziran 2011 Pazartesi

IHLAMUR ÇİÇEKLERİ, KARNİYOLLAR, PİSLEYEN ARININ PİSLİĞİ VE ARICILIK


Arılığımızda son durum şu; Oğula meyleden arımızı üç çıtayla başka kovana almış diğer çıtları dağıtmış üç tane ikişer çıtalı, gelecek karniyollar için bölme yapmıştık. Tabi güçlü koloninin tarlacıları eski yerlerine geri geldiklerinde kovanlarını bulamayınca yandaki kovana doldular ve görüldüğü gibi üçüncü katı atmak icap etti. Şuanda bu üç katlıda kovanda durum çok iyi nektar akımı az ama devamlı ve ıhlamur çiçekleri açmak üzere. Bizim köyümüzde sayısını bilmiyorum ama çok ıhlamur ağacı var her evin bahçesinde var desem yalan olmaz. Ihlamur alıcıları uğrar zaten köyümüze. Demekki satılacak kadar ürün çıkıyor. Tabi bizim derdimiz nektar. Rabbim izin verirse ıhlamurdan iyi nektar akımı olursa arılarımız dahada iyi olur ve belkide ıhlamur balı almak mümkün olur. Ya nasip.

Bu Cumartesi arıların hepsini elden geçirdim ve laktik asit uygulaması yaptım. 
%85 lik laktik asitten 200 ml alıp 932 ml suya karıştırıp hazırladım %15 laktik asit elde ettim. Fısfıs yardımıyla arıların üzerine sıktım. 


 Dört numaralı kovan ilk satın aldığımızda anası olan kovan şuanda 9 çıta da ve kat atılmayı bekliyor nasipse bir iki gün içerisinde onada kat atacağız.


Yalovalı arıcı kardeşimiz Zaferden alığımız kovan bu kovan daha önceleri en ileriki baştaydı şuan bulunduğu yerde eski kovan içinde oğul arı vardı. Kovanları aktardık ve şuan bunda oğul arımız var gayet iyi çalışıyorlar.  


Paylaştığım resimlerin bir çoğunda arıların çıkmadığını fark ettim. Sanki boş kovanları koymuş ve resimlerini çekiyormuşu gibi olmuş. Biraz yakın plan çekeyim dedim. Nasip olursa ayrıntılı bir video çekimiyle arılığımızın tanıtımınıda yapmayı planlıyorum.


Bu arada pisleyen kovan vermiş olduğum anayı kabul etmiş ve yumurta atılmıştı. Geçen gün baktığımda anayı kesmiş. Ve bir sürü meme yapmış. Bende oğula meyleden yaşlı ana arıyla pisleyen kovanı birleştirdim. Pisleyen kovan adı üzerinde pislik yaptı. Güzelim anayı kesti attı. Bakalım bu ihtiyar anayla kovanın durumu ne olacak, zaman gösterecek...


 Hemen yan bahçe de Annemin dayısının bahçesi ekilip dikilmediğinden ot içerisinde bu üç kovanda karniyollar için böldüğüm kovanlar. Bir kapalı yavru birde ballı çıta şeklinde yaptım bölmeleri içine kek koydum ve anaları kefeste yaklaşık beş gün beklettim beşinci gün meme kontrolü yapıtım ve Cumartesi günü kafesin kek bölümünü açtım. Akşamları şerbetle besleme yapacağım. Nasipse haftaya anaların durumunu kontröl edeceğim. Ana arı kabulü konusu gerçekten önemli bir mesele. İnşallah sağ salim kabul olurda karniyollarımızla yola devam ederiz.

İkinci el aldığımız kovanlar. Aslında biraz bakıma ihtiyaçları var fakat, bir türlü fırsat bulup elden geçiremedik. 


Melek otu ve çiçekleri 


Mürdüm Eriği

 Güzel bir çiçek

 Ihlamurlar henüz açmadılar




Muşmulla..
Lami cimi yok. Arı güçlü olacak...

Selam ve dua ile...

3 yorum:

  1. S. aleykum.

    Kolay gelsin Allah yardımcın olsun.

    Karniyolların hayırlı olsun :-)

    YanıtlaSil
  2. S.A. Mustafa Doğan kardeşim, ben mi yanlış anladım yoksa sizmi yanlış uygulama yaptınız.

    Formik asitten, laktik asit üretilmez...

    Laktik asit ve formik asit ayrı asitlerdir.

    Hele, hele formik asit kesinlikle arıların üzerine sıkılmaz.

    Durumu bir daha gözden geçirin isterseniz...

    YanıtlaSil
  3. Aleyküm Selam abilerim.

    Zafer üstadım. Yaptığın kovana burada hayran oluyorlar eline sağlık.

    Ali abi evet yanlışlıkla formik yazmışım laktik olacak düzelttim.
    Teşekkür ederim uyarın iç

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...