Ads 468x60px

TURUNCU KOVANLARLA YENİ SEZONA HAZIRLIK.


Sönen arılarıma ait kovanları temizledim ve turuncuya boyadım. İçlerini fürmüzle bi güzel yaktım. Şuanda dayıoğlunun satın aldığı arıların Antalyadan gelmesini beklemekteyiz.

Arılarımın söndüğünü duyan birçok arıcı arkadaş damızlık koloni vermeyi, baharda bölme yapmayı, kimiside oğul yakalarsa vermeyi vadettiler hepsinden Allah razı olsun, ama ben kabul etmedim. Çünki 4 kolonimin sönmesininde benim hiç bir etkim ya da müdahalem olmadı. Üç tanesi, gönderdiğim Marmariste söndü. Bir tanesi işyerimdeydi hırsızlar tarafından talan edildi. Sönen diğer kolonim benim gözetimimdeydi. Ona da müdehale edecektim ancak iki günlük bir soğuk ve kar yağışı oldu. Malesef mevcudu az olduğu için soğuk sebep oldu onuda kaybettim. Ve "bu kayıplarda bir hayır var Rabbim bu yıl bu işi yapmamı istemiyor heralde" deyip teklifleri geri çevirmiştim. Taki dayıoğlu; "iki kovan arı aldım bunlara sen bakacaksın." demesine kadar. Nasipte gene arılarla haşırneşir olmak varmış...

(Bu arada geçmiş olsun dileklerinde bulunan üzüntümü paylaşıp bunu dile getiren ya da getiremeyen tüm dostlarıma sonsuz şükranlarımı sunuyorum. )

Bu kayıplarda en büyük sebebin kek olduğu kanatindeyim. Şöyleki keki yiyen arı susuyor, su içmek için dışarı çıkıyor ani hava değişimlerinin etkisiylede malesef arı felç oluyor, gitti yerde kalıyor. Uzmanların ortak görüşü şu; 'arı soğuktan değil açlıktan ölür.'
Bu noktada, arının tüketip ısıya çevireceği en uygun gıda baldır. Eğer arıya kışın yetecek kadar bal stoklattırabilirsek arı o bal ile kendi ihtiyacını görecek, keke falan gerek kalmıyacaktır. Ben kekin bu olumsuz yönünü biliyordum ama, o kadar şurp vermeme rağmen, arının bal stoğunuda iyi tutmama rağmen, gaza gelip kekte verdim. Zaten Marmaristekilerede orada bakan arkadaşlar vermişlerdi.

Sonuç olarak ölümlerde en büyük faktör kek ve ani değişen hava şartlarıdır  diye düşünüyorum. Bundan sonra bu gibi durumlar için tedbirimi alacağım.


Turuncu renk çok hoşuma gitti. Nasip olursa yeni yaptıracaklarımı da farklı bir renge boyamak istiyorum. Arı kovanlarımın renklerini gökkuşağının renklerinden, canlı tonlardan seçmek istiyorum. Renklerin insanlar üzerinde olumlu-olumsuz etkileri biliniyor. Belki bu güzel canlı renkler arılar üzerinde de olumlu etkiler yapar, iyi bal yapıp oğula meyletmezler :)))


Arıkovanları illaki beyaz ya da mavi mi olmak zorunda? Bizim buralarda genelde bu iki renk hakim. Arkadaşlar bundan önceki sarı rengi görünce yadırgamışlardı şimdi bun turuncuyu görünce ne diyecekler kimbilir...


Burası dayımın elmalığı. Nasip olursa gelen arıları buraya koymayı düşünüyoruz. Bu arkadaki evler de köyümüzün evleleri. Köyümüz sırtını dağa yaslamış ayaklarınıda ovaya uzatmış bir köy...

Uygun bir yeden bakıldığında Akşehir gölünüde görmem mümkün...

Akşehir kirazını da mehşur yapıp, İngiliz kraliyet sarayına girmesine sebep olan da bu güzel göl. Sıfıra sıfır kuruyan ama şu sıralar yeniden su tutmaya başlayan gölümüz eski günlerine geri döner İnşallah...


video

Sesiyle ortalığı inleten bir bombus arısı ballıbabalar da öyle iştahlı geziniyordu ki, hemen kaydettim. Sizlerlede payşalmak istedim.


***

RABBİM CÜMLEMİZ HAKKINDA HAYIRLISINI VERSİN. EMEKLERİMİZİ ZAYİ ETMESİN.

SELAM VE DUA İLE...

2 yorum:

Mirili dedi ki...

Selamünaleyküm

abi kovanlar güzel görünüyor 2 kovanda sen alsan tam olacak, sağlık ve başarılı bir sezon geçirmen duası ile.

Mustafa Doğan dedi ki...

Aleykümselam Fatih abicim nasılsın
Bloğunda yazmıştım yeni arıların hayrılı olsun. İnşallah istediğin gibi bir arılık kurarsın.

Evet teşekkür ederim kovanları turuncu yaptık. Dayıoğlu saolsun alalım desem daha alacak ama malum, memur olunca ve arılar 7 km uzakta köyde olunca bakmak zor olacak. Arılar ful, gelir gelmez bu beş kovanıda bölme yapıp dolduracağız, inşallah.

Selam ve dua ile...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...