Ads 468x60px

24 Şubat 2011 Perşembe

ÜÇ ÇEŞİT İNSAN VARDIR...

Evet...

Üç çeşit insan vardır.

1. İnsan: bu varlıklar insan taklidi yapan yaratıklardır. Bu varlıkları hayvani sıfatlarla sıfatlandırmak, örneğin;'eşek herif' demek, o mübarek merkebe yapılmış bir hakarettir. Dolayısıyla bu tarz varlıklar, daima kendilerini düşünen, hasetçi, başkasının canında, malında, ırzında gözü olan yaratıklardır. Bunların insanlarla tek ortak noktası; insan sıfatında olmalarından başka bir şey değildir.

2. İnsan: bu tür insanlarda insanlar da olması gereken tüm sıfatlara sahip olan kişilerdir. Çevremizde bu tarz kişileri çokça görürsünüz. İşte bunlar standart insan tipidir. Birinci insan grubu ve üçüncü insan grubunda dâhil olma potansiyeline sahip ortada bulunan insanlardır.

3. İnsan: Bu tür insanlarda "adam gibi adam" diye nitelendirilen, insan olmanın da ötesinde ayrıntılarda, hassasiyette, incelikte insanlığında bir adım ötesine varmış insanlardır. Bu üçüncü grupta olan insanlarla; yolculuğa çıkılır, sır verilir sır alınır, iyi gün değil kötü gün dostudur. Bu insanlardan insana ‘dost’ olur. Bu insanlar ‘âli’ insanlardır. Bu tür insanların kadrini bilmek onlarla haşır neşir olmak gerek.

Peki, siz hangi gruptansınız?

Bunu da bir atasözüyle açıklayayım. “ Bana arkadaşını söyle sana kim olduğunu söyleyeyim.”

İşin özü budur vesselam…

Bu yazıyı neden yazdığıma gelince; Üyesi olduğum www.aribakani.com formunun ‘Arı zararlıları’ konu başlığıda; yakın zamanda başıma gelen hadiseyi oradaki ağabeylerimle, dostlarla paylaşmıştım. Bloğumda da yazacaktım ama bir türlü yazıp ta yayınlayamamıştım. Bu hadiseyi ilk formda paylaşmış, en büyük arı zaralısının insanlar olduğuna dair bir yazı yazmıştım. Sağ olsunlar, hemen cevap yazıp üzüntümü paylaştılar. Asıl bundan sonrası benim için çok ama çok önemli…

Kendisine değer verdiğim bir abim, adam gibi adam olduğuna inandığım 3.insan grubuna dahil olan bir abim; buradaki yazıyı okuduktan sonra beni telefonla aradı; tam, 1 saat 3 dakika telefonda sohbet ettik. Oda karşısına çıkan 1.grup insanlardan ve şuanda da muhatap olduğu ekibindeki adam gibi adamlardan bahsetti. İnsanın karşısına, yaşadığı müddetçe bu birinci gurup insanların sıkça çıktığından, bu tarz insanların yaptıklarından uzun uzadıya bahsettik, dertleştik. Bu telefonun benim hayatımda ki yeri önemi hiçbir maddi kalıba sığmaz. İşte adam gibi adam, böyle olur… Ve gerçekten ‘form’ ‘blok’ ‘sanal alem’ deyip geçmemek lazım. Alem sanal olsa da; adam gibi adamların olduğu, dostlukların gerçek olduğu, yüreklerin bir olduğu, acıların paylaşılarak azaltıldığı, sevinçlerin ise çoğaltıldığı, bilginin kıskanılmadan paylaşıldığı, müthiş bir ortam. Bu ortamı hazırlayan, karşılıksız Allah rızası için ‘halka hizmet hakka hizmettir’ diyen bu güzel insanların Rabbim yar ve yardımcısı olsun. Böyle güzel insanlarla beni tanıştırdığı için Rabbime sonsuz hamd ediyorum.

Son olarak şunu söylemek istiyorum. Biz insanların paradan puldan çok, ‘insanlığa’ ihtiyacımız var; manen gıdalanmaya, sevgiye, saygıya, adam gibi adam olmaya ihtiyacımız var. Bunlar odluktan sonra gerisi zaten gelecektir.

Rabbim, cümlemizi üçüncü gurup insanlardan olanlardan eylesin...

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...