Ads 468x60px

12 Şubat 2011 Cumartesi

KATI ŞEKER

     Arı beslemesinde oldukca yaygın olduğunu duyduğum 'katı şeker' ile, işyerinde bulunan arımı beslemek istiyorum.

     Nasip olursa iş çıkışı bu şekerleri vereceğim. Bazı arıcılar kışın arıya kek vermek yerine bu şekeri veriyorlarmış.
   
    Arı beslemesi konusunda benim aklıma yatan görüş asıl itibariyle şu: arının sonbahar beslemesini çok iyi yaparak invert şurupla arıdan aldığımız balı ona geri yaptırmak sırlandırmak ve kışın yetebilecek oranda sırlanmış invert balı yaptırmak. Hiç birşey balın yerini tutamaz. Dolayısıyla arının kışı çıkarabileceği oranda 'şeker balı' yaptırtmak ve hem siz hemde arının rahat etmesini sağlamak. Benim düşünceme göre en mantılısı bu.

     Peki bu şekeri neden veriyorum? Çünki; denemek, görmek istiyorum. Ve bu arılarıma zamanında yeteri kadar invert veremediğim için bu hava şartlarında açlık çekmemeleri için kek ve bu katı şeker takviyesi yapmak istiyorum.

     Uzun zamandır, ne arılarıma bakabildim ne de arılarım hakkında paylaşımda bulunabildim. Uzunca bir süredeir adını koyamadığım bir hastalıkla cebelleştim. Hamdolsun şuan iyiyim Rabbim şifa verdi kurtuldum. Rabbim dert verip derman aratmasın. Hastalarımıza şifalar versin.

    Evet, bahar geliyor. Arılarla haşırneşir olma zamanı geldi. Tüm arıcılara hayırlı, bereketli, kazasız, belasız bir arıcılık sezonu diliyorum. Rabbim cümlemizin yar ve yardımcısı olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...