Ads 468x60px

2 Kasım 2010 Salı

İŞYERİNDE ARICILIK

     Arı sevdalıları böyle yaparlar, bir arı balkonuna, bir arı köy ya da yazlığına, bir arı işyerine, imkan olsa yanlarına dahi alırlar arıları.

     Nasip olursa ilk fırsatta işyerinde bulunan arımın içini incelemek istiyorum. Dıştan bakıldığında arıların polenli olarak gelişleri güzel. Tabi artık havalar soğudu. İyi bir kışlatma olabilmesi için besin stoklarının tam olması şart.

     Bu arım saldırıya uğramıştı. Çevredeki yaramaz çocuklar bal almak için kovanı devirmişlerdi. Kovanın ön ve arkasına çivi çakmıştım. Öndeki çiviyi sökmüşler hafiften kapağı kaldırmışlar, arkadaki çiviyi görmemiş olacaklar ki öylece bırakıp gitmişler. Bu son olayla ikinci taciz vakası gerçekleşmiş oldu. Biran önce uygun bir yer bulup taşısam iyi olacak. İşyerinin çevresi duvarlarla ve tel örgü ile çevrili fakat işte çocuklara kar etmiyor.

    Allahtan arıların iğnesi var. İğnesi olmasa kökten alıp kötürecekler.

   Nerede o eskiden kapıların dahi kilitlenmediği dönemlerdeki insanlık, nerede o Allah korkusu...


     Bu arımdan bahsetmek istiyorum. Bu arım on çıtadan altı çıtaya düşmüş ve anayı kestiğinde de üç çıta arısı kalmıştı. Bende bu üç çıta arıyı Hasan kardeşime verdim. Zayıf bir kolonisiyle birleştirsin diye. O da saolsun iki çıtalık bir oğul yakalamıştı, o oğul arıyla birleştirip bana hediye etti. Beş çıtalık arıyı bir çıtasını alarak 4 çıtaya düşürdük ve şuan dört çıta arı var.

     Bakalım bu arımı ve köyde bulunan arımı kışlatırsam bu benin ilk kışlatma deneyimim olacak. Bir çok şeyi teoriden pratiğe dönüştürmek için iyi bir fırsat.

     Ben arıcılığa iki kovanla başladım. İlk aldığım iki kovanı bölerek üç arı yaptım. Bu üç kovan arıyı muğlaya gönderdim ve ilk balımı aldım. Yazın geldiğinde bu üç kovan arımı beş yaptım. Tabi bir çok şey sizin istediğiniz gibi gitmiyor. Daha fazlada bölebilirdim fakat bölmedim.

    Bu noktada şunun altını çizmek istiyorum. Arı bölmek çoğaltmak mesele değil mesele verimlilikte ve en önemlisi bakabilmekte. Yeni arıcılığa başlayan ve hiç bir deneyimi olmayan arkadaşlara tavsiyem üç ya da beş kovanla başlasınlar ki bu az sayıda koloniyle bir çok şeyi deneyerek öğrenebilirler. Dikkat ederseniz deneyimli olmayan dedim çünki, bir çok kişi arıcılık konusunda yeteri kadar bilgiye sahip ve bir çok şeyide kolayca öğrenebilmekte. Asıl önemli olan uygulamada başarıyı yakalayabilmek. Bu başarıda sürekli uygulama içersinde olmakla mümkün.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...