Ads 468x60px

3 Kasım 2010 Çarşamba

FIRSATI GANİMET BİLMEK GEREK

     Güneşli günler devam ediyor. Geceleri çok soğuk oluyor.Güneşin yüzünü göstermesiyle, ortalık ısınmaya başlıyor. Bu güneşli günleri iyi değerlendirmek gerek.

     Arıcılığa yeni başlanıldığı dönemlerde insanın devamlı arılarla uğraşası geliyor. Bir arıcı için arıların içine bakmak çıtaları gözden geçirmek çok zevkli bir uğraş. Tabi bu kontrollerin dozunu iyi ayarlamak gerek. İlk zamanlarımda bu hataya düştüm. Vara yoğa arıyı açıp içine bakıyordum. Arıların içerisine bakmanın bir amacı olmalı. Arıcılar arı kovanlarının kontolünü yapmalarındaki en önemli amaç koloninin mevcut durumu hakkında bilgi sahibi olmaktır. En başta gelen bilgi ise bir koloninin olmazsa olmazı olan ana arının olup olmadığıdır. Bir arıcı kovanda çerçeve kontrolü yaparken ana arıyı görmeye çalışır. Eğer, ana arıyı görememiş ise günlük yumurta olup olmadığına bakar. Günlük yumurta var ise ana arı var demektir. Bundan sonraki kontroller buna göre yapılır. Yani ana arının olması kolonin var olması demektir. Günlük yumurta yok, ana arıda yoksa o zaman derhal müdehale yapılmalı bu arıların sönmesinin önüne geçilmelidir. Ana arının olduğu bir kolonide arıcı ana arının yumurta atışını, görünümü analiz eder. Kovandaki kapalı, açık yavruların durumuna bakar. Çıtaları incelerken açık ve sırlı ballara bakarak kovanın besin ihtiyacı konsunda fikir yürütür. Depolanmış polen ise yavru faaliyeti için gerekli gıdanın olduğunun göstergesidir. Peteklerin sağlıklı görünüşü, arıların sakin tavırları ve buna benzer daha bir çok incelik arıcıların kovanı incelerken dikkat ettikleri noktalardır. Yeni başladığım dönmelerde kovanı sık sık açar bakardım. İşin açıkcası neye niçin baktığımı pek bilmezdim. Ama zamanla okuduklarımı uygulayarak bir çok şeyin farkına vardım. Çok aceleci olmamak gerek. Yeni başlayan arkadaşlar zamanla her şeyin yerli yerine oturduğunu ve yavaş yavaş işi kavradılarını görecekler.

    Bu güzel güneşli günleri fırsat bilip burada kışlatacağım arılara bakıyorum. Buradaki arılarımın durumlarının iyi olduğunu görmek beni mutlu ediyor. Arılarda bu güneşli günleri ganimet bilip iyi polen getiriyorlar. Nasip olursa  kış salkımına girmeden öncede kek vermeyi düşünüyorum.

    Şimdilik arılarımdan haberler bu kadar.


0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...