Ads 468x60px

20 Nisan 2016 Çarşamba

"İnternet arıcısı" ve "Asortik arıcı"

Önce selam
Sonra kelam



Selamün aleyküm sevgili dostlar...


Uzun zamandır, arılarla uğraşıyoruz hedeflerimiz planlarımız var.


Çalışan birinin, mesai saatine göre işi olan birinin; arılarla ilgilenmesi inanılmaz zor, inanılmaz meşakkatli bir iş. Bu arada değerli abim;  Ali TÜRK ü ne kadar takdir etsem azdır. Bu işin üstesinden nasıl geliyor inanılır gibi değil. Hem çalışacaksın, hem de arıcılık yapacaksın, hem de sanal alemde bunları paylaşacaksın. İstikrarlı olmak ta ayrı bir başarı.






Ben arıcılığa müthiş bir hevesle başladım ve sürekli araştırdım okudum sordum soruşturdum. Bu arayışlarım neticesinde sanal alemde bir birinden değerli dostlar edindim. Hamdolsun...


Bu ortamda edindiğim bilgi birikimimi; benim gibi hevesli olan yeni başlayan, başlamak isteyen ve usta arıcılarla her zaman, her yerde paylaştım. Bildiklerimi öğrendiklerimi uygulamaya ve arıcı arkadaşları da uyarmaya çalıştım. Bir çok kişinin arıcılığa başlamasına vesile oldum. Kendim sıkıntısını çektiğim için onların neler hissettiklerini ve nasıl çaresiz kaldıklarını bildiğim için, elimden geldiği kadarıyla yeni başlayan arkadaşlara yardımcı olmaya çalıştım. Geldiğim noktada arıcılığı daha da ileriye taşıyanlar olduğu gibi bırakanlarda oldu.


Bu iş karşıdan göründüğü gibi kolay bir iş değil. Bilgi birikim yetmiyor. Uygulama gerek. Sahaya inmek gerek.


Dünyanın arıcılıkta geldiği son noktaya bakıyorum, birde bizim arıcılığımıza bakıyorum, inanılmaz bir fark olduğunu görüyor ve üzülüyorum. Nasıl çığır açılır? Nasıl bir adım öteye taşırız? Ülkemiz arıcılığını?


Nasıl mı?


İlk önce kafalarımızı değiştirmeliyiz. Bakış açımızı, insanlara karşı önyargımızı değiştirmeliyiz.
Doğru kimden gelirse gelsin kabul etmeli, sırf adına gıcık olduğumuz ya da sevmediğimiz için birini karalamamalıyız. Atomu parçalamaktan zormuş önyargıları parçalamak. Öyle önyargılı öyle alaycı bir toplum olmuşuz ki, insanlarla iki çift kelam etmek istemiyor insanlardan kaçasım geliyor artık.


Toparlayayım.


"İnternet arıcısı" ve "Asortik arıcı" bu iki cümlede arıcı dostum diye tabir ettiğim insanlardan bana karşı sarf edilmiş bir çift söz. Bu sözlere öyle içerledim, öyle kızdım, öyle kanıma dokundu ki bu sözler anlatamam. Bu sözleri ilk yüzüme karşı sarf ettiklerinde anlam vermedim, bir iltifat gibi algılamıştım. Ama daha sonra baktığımda durup düşündüğümde bu cümleleri sarf ederken aslında benimle dalga geçtiklerini beni alaya aldıklarını anladım. Ne kadar iğrenç bir şey şu kibir, her şeyi biliyorum havası. Kimsenin kimseyi hakir küçük görmeye hakkı yoktur olamaz olmamalıdır da.


Sonuç.


Boş verin gitsin... Kim ne hali varsa görsün.... Siz doğru bildiğiniz yolda yürüyün... Yanılırsanız da siz yanılın... Düşerseniz de kendiniz düşün... Kimse sizden yardım istemedikçe de yardım etmeye kalkmayın... Sizden yardım istediklerinde de biraz düşünün...



4 yorum:

  1. Mustafa bazı şeyler Allah vergisi. Yaptığımız işler bana göre sıradan ama bazıları çok abartıyor bazıları ise acayip hafife alıyor.
    Geçenlerde brisi yutupta bir yorum yapmış. Bir avuç arı bahar çıkmıştı onu güçlendirmek için bir şans vermiştim. Yüzlerce videomuz var ama adamın birisi bu videoya kafayı takmış. Seni arıcı nüsfettesi, böyle videoyu yayınlamaya utanmıyormusun yazmış :)
    Engelledim gitti.
    Bir gün herkes ektiklerini biçecek, gerisi hikaye.

    Sağlıcakla kal.

    YanıtlaSil
  2. Aynen abim aynen...

    Sanal alemde değil de gerçek alemde dostum dediğin sevdiğin insanların bu alaycı tahkir edici küçümseyici tavrı dokunuyor insana.

    İşin kötü tarafı onları engelleyemiyor oluşumuz :)

    YanıtlaSil
  3. Sayın Mustafa Bey
    Selamün aleyküm
    Yazılarınızı zevkle okuyor ve yeni bilgiler öğreniyorum.
    Usta bir arıcı olarak sizden daha fazla istifade edebileceğimi düşünüyorum.
    Bana sorarsanız (ki sordunuz), kim ne derse desin hiç önemli değil...
    Bilgi müminin yitik malıdır, gördüğü her yerde alır.
    (Yıllar önce usta bir arıcı beni kovdu, yinede zevkle takip ederim, çok şeyler öğrendim, ayrıca de duacısıyım.)
    Siz bildiğinizden şaşmayın.
    Gıyaben yapılan dua, bire bir tanımadan ve yüz yüze yapılan duadan daha makbuldür.
    Diyecek en güzel söz; EYVALLAH...
    Selam, saygı ve muhabbetle...

    YanıtlaSil
  4. Muhittin Hocam Teşekkür ederim. Bu tür yazılar moral oluyor. Allah razı olsun. "İnsanların en hayırlısı insanlara faydalı olandır" buyruluyor. İnşallah bizlerde elimizden geldiğince faydalı olmaya çalışıyoruz.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...