Ads 468x60px

13 Eylül 2011 Salı

Eylül Ayında Arıcılık.


Uzun zamandır birçok konuda yazı yazmayı planlıyorum, bir türlü yazmak nasip olmuyor. Bu başlıklar şöyle: "Köye Taşındım", "Arılara Suluk Yaptım","Arılara Laktik Asit Uyguladım","Yeni Canlılarım Oldu." "Bıldırcın ve Keklik Kafesi Yapımı", "Tavuklar Ve Organik Yumurta" Bu ve benzeri konu başlıklarının altı doldurularak haber yapılacak İnşallah..

Malum, Eylül ayındayız ve artık sonbahar bakımlarının başlanması gerek. Ben de ufak defek de olsa bazı hazırlıklar yaptım. Laktik asit uygulaması yaptım. Hava sıcaklığı uygun olduğu zamanda formik asit uygulaması yapacağım.
İnvert şurup hazırlayıp arılarıma vermeyi planlıyorum.
Bu arada canlı envanterimize yeni türler ekledik. Bunlar, 6 tane bıldırcın, iki tane keklik, 4 tavuk 11 civciv eklendi. Nasip olursa bir keçi bir koyun ve de inek eklemeyi de düşünüyorum. Tabi bu canlıları barındırmak şehir ortamında mümkün olmaz. Bende yaklaşık 2 aydır köydeyim. Evimi köye taşıdım Akşehir e 5 km uzaklıkta olduğu için köyden gidip geliyorum işe. Arılarımızla, bıldırcın, keklik ve tavuklarımızla tam bir köy hayatı sürmeye başladık.
Bu bahsettiğim konuların hepsini ayrı bir haber başlığı şeklinde resimlerle paylaşacağım. Durmak yok yola devam..
Yukarıdaki resimde görünen üç kovan Ali TÜRK abinin gönderdiği karniyollar. İki çıta bölmüştüm şuan 7 çıtadalar. Bu pazar dayıoğlu Ramisle hem laktik asit yaptık hem de kontrol ettik. Birinci ve sonuncu çıtalardaki balı görünce dayıoğlu hemen alalım bu balları demeye başladı. Hamdolsun Rabbime biz bu kadarda beklemiyorduk ama bu sezon bizim için çok ama çok karlı geçti. Şöyle anlatayım. 30 çıta arı aldık ve şuan itibariyle 100 çıta arımız var.
Adem YAMAK abiyle uzun zamandır tel altlık konusunda görüşüyoruz. Ustalığına diyecek bir şey yok. Nasipse ondan tel altlık sipariş edeceğiz ve burada da bir üstlük yaptırtıp tüm kovanlarımızı olması gerektiği gibi yapacağız. Tel altlığın önemini bilsek aslında vakit kaybetmeden tel altlık yaparız. Şöyleki; laktik asitten sonra polen çekmecelerinde ki varoaları görünce yarı canlı ve canlı olanlarının o hareketlerini görünce daha iyi anlıyor insan. O canlı varoalar eğer çekmeceye düşmese arının üstüne çıkacaklar.. Gerisini siz hesap edin artık.
Beni takip eden tüm arıcı abilerime ve dostlarıma sonsuz şükranlarımı sunuyorum. Daha kaliteli daha bilgilendirici paylaşımlarda görüşmek üzere hepinizi, hepimizi yaratana emanet ediyorum.
Selam ve dua ile...



3 yorum:

  1. Mustafa bey ,köye taşınmakla iyi yapmışsın.doga ile başbaşa kalma zamanında çogalır.Karniyol arı her yerde diğer arılara bariz üstünlük sagladı.Adem usta gerçekten iyi usta.Saglıcakla kalın.

    YanıtlaSil
  2. Mustafa yakında bir hayvanat bahçesi açarsın gibime geliyor::))
    Şu anki envanter süper:)
    Bir sezonu daha geride bırakıyoruz.
    Sağlıcakla kal.

    YanıtlaSil
  3. kardeşim selamlar, Ali Türk Bey den almış olduğunuz korniyollerin son hali nedir. eğer randımanlı çıktıysa biz de almak isteriz.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...