Ads 468x60px

27 Eylül 2010 Pazartesi

VAROA, KIŞLATMAK, SÖZÜN ÖZÜ GÜÇLÜ KOLONİ...


Dün , köyde anne ve babamın yanındaydım. Köye koymuş olduğum bir kovan arımla ilgilendim. Bir tanesi işyerimin bahçesinde diğer üçü de çam balına gittiler.
Köyde bulunan bir kovan arım; ben köye gittiğimde eğlencem oluyor, onları seyretmek onlarla ilgilenmek bana ayrı bir zevk veriyor.
Arılarımda dün dikkatimi çeken olay; acayip derecede polen getiriyor olmalarıydı. Sanki ilkbaharmış gibi, her gelen arının ayağında polen vardı. Sanırım son çiçeklerini açan sığırkuyruklarından alıyorlar bu polenleri.
İki gün öce laktik asit uygulaması yapmıştım arılarıma. Dün ve önceki günkü kontrollerimde toplam bir tane varoa gördüm şaşırdım. Uygulamanın etkili olamadığını ya da arıların varoasız olduklarının bir göstergesi bu inceleme. İkinci ihtimal çok uzak, tabii ki. Bakalım bugün ya da yarın tekrar bir laktik asit uygulaması yapacağım. Bu arımı burada kışlatmayı düşündüğüm için iyi bakmalıyım.
İlk defa bir arıyı kışlatacağım. Kışlatma olayı bambaşka bir olay. Birçok faktör var arının iyi kışlama yapabilmesi için. En önemli ve ilk madde yeteri kadar yiyecek stok etmeleri. Birçok arıcı kovanları sarar sarmalar üşümesin diye, fakat arı sanılanın aksine soğuktan değil açlıktan ölür. Arıcılığa başladığım ilk günden bugüne en önemli tespitim şu: koloni güçlü olacak. Her türlü hastalığın ve olumsuzluğun ilk veya diğer sebepleri arasında koloninin zayıflığı yatıyor. O yüzden Türk arıcıları güçlü kolonilerle çalışmasını öğrenmelidirler diye düşünüyorum. On çıta oldu mu bir arı, nasıl kat atarım değil de nasıl bölerim diye düşünüyor arıcımız. Ama nicelik değil nitelik önemlidir. Kemiyet değil keyfiyet önemlidir.
Her zaman şunu söylerim; kendisini yenilemeyen yeniliklere ayak uyduramayan kaybolmaya mahkûmdur. Her iş için her olay için bu böyledir. Hayatımız doğru bildiğimiz yanlışlarla dolu. Bir söz vardır ‘haticeye değil neticeye bak’ diye. Bu sözde olduğu gibi netice alınmış ispatlanmış yöntemlere bakmak onları uygulamak lazım. Tarih yerinde sayanları değil karada gemi yüzdürenleri yazar…

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...