Ads 468x60px

20 Ekim 2016 Perşembe

Rızkın on da dokuzu ticarettedir.




Önce selam, sonra kelam.

Selamün aleyküm değerli dostlar. 

Biraz da ticaret yapalım dedik. Elimizde bulunan ve eşimize dostumuza verdiğimiz, kendimizin çoluk çocuğumuzla tükettiğimiz gıdalardan tavsiye ediyor ve dileyenlere gönderiyoruz. 

Bal konusu gerçekten derin bir mevzu. İlerde çok şey yazar konuşuruz ancak, şimdilik bana; "İyi balı nereden bulacağız kimden alacağız?" diye sorduklarında söylediğim şey; "Güvendiğiniz bir arıcı var ise gidin ondan alın." diyorum. Çünkü güven çok önemli. Arıcılığa başladıktan sonra bal konusun da nedenli hilelerin yapıldığını gördük ve duyduktan sonra artık bu işin gerçekten çok ciddi olduğunu anladım. Etrafıma bakıyorum yediklerimize içtiklerimize çok az  dikkat ediyoruz. Hatta hiç dikkat etmiyoruz.


"Camii önüne geldi üç kilosu 10 liradan aldım" diyor bana hacı amca. Git al amcam ne diyeyim dedim. Sonra bir öğrendim çöpe atmışlar. Ucuzdan daha pahalı bir şey yoktur. 

Geçen sene yayla balımı 35 liradan sattım. Niye??? Eş dost nasiplensin şifa olsun diye. Ki bence bu bal en az 70 tl lik baldı fakat 35 liraya bile pahalı diyenler oldu. Ancak milletimiz ya anlamıyor ya da anlamak istemiyor. Bir gün arıcı olmayan bir gençle arı taşımaya gittiğimizde söylediği şey " Abi siz bu balı 100 liraya satsanız bile az." Evet, arıcılık o kadar zahmetli yorucu ve riskli bir meslek ki gerçekten şöyle sağlıklı doğal balı elde etmek hiçte kolay değil.

Bana soruyorlar "Arıya şeker veriyor musun" Arı beslemesi vardır organik bal tebliğinde dahi yazar. Ve derki organik şekerle besleyeceksin. Arının ne zaman ve nasıl ve de neyle beslendiği önemlidir. "keşke arıcılar pancar şekeri verse" diyorum bende. Bal akımında nektar gelimin de verilen her şeyi arı peteğe depolar. Ve soruyorum arının balını aldık arı ne yapacak? Arının balını aldıktan sonra onu, bal yerine geçecek bir gıda ile beslemek zorundayız yoksa arı ölür. 

“Kara kovan balı şekersizdir.” Gibi bir yanlış anlayış da var. Kara kovanın arkasından açıp bir tas içinde gayette güzel beslenir.

Sonuçta: dediğim gibi güvendiğiniz,  bir arıcı var ise kendi çoluğuna, çocuğuna yedirdiği, kendisinin yediği ballardan alabilirsiniz.  Bunun dışında bir balın içinde ki hileyi ya da balın kalitesini analizsiz anlamak mümkün değildir. Yok genzimi yaktı, yok yakmadı, yok şekerlenmiş, şekerlenmemiş, yok uzuyormuş, yok donmuş donmamış, yok ateşte yanmış bunlar hikayeden ibaret. %100 anlamın yolu sadece analizdir… Tatmak sadece ufakta olsa bir fikir verir. Bakarsın yüzde yüz doğal şekersiz baldır kalitelidir. Ama adam antibiyotik kullanmıştır ya da diğer kalıntılı ilaçlardan kullanmıştır, al sana kalıntılı bal. Bu kalıntıyı ancak analizle tespit edebilirsiniz.



Balın yanında bakliyatla da haşır neşiriz. İşim gereği bakliyat ile alakalı köklü firmalarla tanışıklığımız söz konusu. Perakende ve toptan satış yapabiliriz. Perakende fiyatlar resimde görüldüğü gibi çok çok uygun fiyatlar. Bu ürünler kalitesi pişmesi ve bir çok özelliğiyle talep gören ve kaliteli ürünler tavsiye ederim.

Baya bir uzun yazı oldu.

Sağlığımız için, sağlıklı temiz güzel gıdalar tüketelim.

Selam ve dua ile…

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...